Jeugd VISpas

JeugdVISpas
Ben je jonger dan 14 jaar en wil je met twee hengels willen vissen, of op roofvis, dan is er de jeugdVISpas. Hiermee heb je dezelfde mogelijkheden als met de VISpas. Ook als je als jeugdlid mee wil doen aan federatieve of landelijke viswedstrijden, dan heb je een jeugdVISpas nodig.

Jeugd onder begeleiding
Tot je 14de jaar mag je onder begeleiding van een volwassene (die in het bezit is van een VISpas) zonder vergunning met één hengel en een beperkt aantal aassoorten vissen. Wil je met twee hengels, alle aassoorten of op roofvis vissen, dan dien je zelf een jeugdVISpas aan te schaffen.

Jeugdvergunning (gratis)
Ben je voor 1 januari van het betreffende jaar 13 jaar of jonger en wil je vissen in een niet openbaar viswater dan moet je lid zijn van een hengelsportvereniging. Je mag dan vissen met 1 hengel. Je mag met deze vergunning niet op roofvis vissen, hiervoor moet je een jeugdVISpas hebben. Ben je voor 1 januari 14 jaar of ouder dan moet je een VISpas hebben.

Klik hier voor het volledige schema van visdocumenten (2013).