VISpas

Wilt u als sportvisser kunnen vissen met twee hengels, op roofvis en in uitgebreid viswater? Dan zult u lid moeten worden van een hengelsportvereniging. De Workumer Sport Vis Club is dan een goede keuze. U ontvangt dan een VISpas en de Lijst van Viswateren. De VISpas is geldig van 1 januari tot en met 31 december en vormt het bewijs van lidmaatschap van de Workumer Sport Vis Club. Samen met de Lijst van Viswateren vormt de VISpas de schriftelijke toestemming om met twee hengels in maar liefst 85% van de Nederlandse wateren te mogen vissen. Met uitzondering van de kleine VISpas (beperktere mogelijkheden) kunt u voor een VISpas alleen terecht bij een hengelsportvereniging.

Wilt u direct vissen?
Dan kunt u de VISpas aanvragen bij Van der Goot Kampeer-, Water- en Hengelsport door een voorlopig bewijs van lidmaatschap / tijdelijke VISpas én de aanvraag definitief lidmaatschap / VISpas in te vullen. Met de tijdelijke VISpas en de Lijst(en) van Viswateren kunt u direct vissen. De aanvraag definitief lidmaatschap / VISpas wordt voor u opgestuurd. Binnen één maand na de afgiftedatum wordt de VISpas via PostNL naar het door u opgegeven adres gestuurd. Heeft u de VISpas na één maand niet ontvangen of is de tenaamstelling, geslachtsaanduiding, of geboortedatum onjuist? Maak hiervan dan melding via het meldingenformulier.

Wilt u niet direct vissen en voor de aanvraag niet de deur uit?
Dan kunt u hier uw VISpas online aanvragen. De tijdelijke VISpas en de Lijst(en) van Viswateren ontvangt u na betaling zo snel mogelijk via PostNL.

Opzeggen

Wilt u de VISpas voor volgend kalenderjaar niet meer ontvangen? Dan kunt u uw lidmaatschap vóór 1 oktober schriftelijk of via het opzegformulier op deze website opzeggen.

Viswateren
Met de Visplanner kunt u op de kaart exact zien waar je mag vissen met de VISpas. De Visplanner van Sportvisserij Nederland bevat een prachtig overzicht van duizenden trailerhellingen, forelvisvijvers, visstekken, hengelsportwinkels en andere locaties.