Vergunningen

De VISpas vormt samen met de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren de wettelijke vereiste toestemming om in heel veel Nederlandse wateren te vissen. De wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan opgenomen, zijn ingebracht door federaties en verenigingen in het kader van de onderlinge uitwisseling van vergunningen. Zij stellen dus niet alleen hun eigen leden, maar ook leden van andere verenigingen in staat om te mogen vissen in hun viswater. Slechts een beperkt aantal wateren in de lijst is nog voorbehouden aan leden van een bepaalde hengelsportvereniging of federatie. Raadpleeg hiervoor de Lijst van Viswateren.

Als u kiest voor een lidmaatschap bij de Workumer Sport Vis Club dan ontvangt u een:
VISpas of jeugdVISpas en de bijbehorende Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren. De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren geeft u in combinatie met de VISpas het recht om te vissen in 85% van het Nederlandse water.

LET OP:
De VISpas is alleen geldig als ook de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2022-2023-2024, waarin staat waar mag worden gevist, kan worden getoond.