TERUGBLIK OP DE JUBILEUM ROOFVISDAG

Maandag, 25 november 2019

Op zondag 27 oktober was het weer zover, de jaarlijkse roofvisdag. En dit jaar was deze dag extra bijzonder. De vereninging bestaat 70 jaar en dat moest gevierd worden! Anders dan voorgaande jaren kon nu ook jeugd jonger dan 12 jaar meedoen. Zes jongelieden hadden zich opgegeven en onder de volwassenen waren er 22 opgaves. Daar waren wij erg blij mee :). Het vissen begon om 9 uur en duurde tot 3 uur. Er werd dit jaar aardig wat snoek en baars gevangen, maar helaas liet de snoekbaars zich niet zien. Na afloop kwam iedereen samen in Eetcafé De Witte Herbergh, waar onder genot van een drankje en lekkere hapjes nog even gepraat werd over de visdag. De meeste deelnemers hadden wel wat gevangen. Voordat het warm buffet werd klaargezet, was er eerst de prijsuitreiking:

Bij de jeugd was de uitslag was als volgt:

Snoek
1: Jeremy had een snoek van 105 cm

De grootste snoek
1: Jeremy had een snoek van 105 cm

Baars
1: Evert Sjoerds had 165 cm aan baars
2: Rutger Yntema had 22 cm aan baars

De grootste baars
1: Evert Sjoerds had een baars van 23 cm

De uitslag bij de volwassenen was als volgt:

Snoek
1: Paul Koldewijn met totaal 338 cm aan snoek
2: Sytse Jan Wouda met totaal 203 cm aan snoek
3: Robin de Haan met totaal 131 cm aan snoek

De grootste snoek
Paul Koldewijn en Sytse Jan Wouda hadden allebei een snoek van 77 cm

Baars
1: Siem de Vries met totaal 594 cm aan baars
2: Siem Vos met totaal 562 cm aan baars
3: Jan Paul Grouwstra met totaal 405 cm aan baars

De grootste baars
1: Wierd van der Zee met een baars van 28 cm

Na de prijsuitreiking was een fotomoment en toen dit gedaan was stond het warm buffet al klaar. Iedereen genoot van het buffet, er was van alles te krijgen. Tijdens het eten was er nog een verloting, want bij binnenkomst had iedereen een lootje ontvangen. Er waren mooie prijzen en het leuke van dit alles was dat niemand met lege handen naar huis ging. Hierna werd er nog gezellig nagezeten onder het van genot van een borrel. Wij van HSV Workum kunnen weer terug zien op een geslaagde dag!

De foto's zijn hier te bewonderen!