VISPLAATSEN KOUDUMER VAR

Maandag, 15 april 2013

Tussen Koudum en It Heidenskip ligt de mooie vaart de Koudumer Var. De vaart is te bereiken via de N359, afslag It Heidenskip bij Koudum. Eind 2012 zijn daar 20 vissteigers gerealiseerd. Dit alles is mogelijk gemaakt door het Wetterskip Fryslân, Sportvisserij Friesland, Hengelsportvereninging de Bears uit Balk en de Workumer Sport Vis Club.

De vissteigers hebben een afmeting van 1,5 x 1,5 meter en er zit ongeveer 14 meter ruimte tussen elke steiger. Hierdoor zijn de visplaasen mooi ruim opgezet. De steigers zijn goed te bereiken per auto en als je dan eenmaal je hengel uit hebt gegooid is het genieten van de rust en schoonheid van de natuur om je heen. De visplaatsen aan de Koudumer Var zijn ook ideaal voor het organiseren van viswedstrijden.